Dr. Hertelendy Blog

2019.05.08 13:54
Ekcéma kezelése, avagy bőrápolás komplex módon

Ekcéma és öngondoskodás:

Ekcémás Betegek bőrápolása különös törődést igényel, mivel az ekcémát kiváltó okok nagyrésze, az életmódbeli szokásokra vezethetőek vissza. A vízminőségtől, a tusfürdők használatáig sokféle külső tényező befolyásolja az ekcémás bőr állapotát.

Mit tehetünk, hogy az ekcémát kiváltó tényezőket mérsékeljük, mivel kezeljük az ekcémás bőrt?

Néhány jó tanács ekcémás bőr ápolásához, kezelésére:

Használjunk hypoallergén tusfürdőt, vagy Dr. Hertelendy mosakodókrémet a bőrirritáció megelőzése céljából.

Ne áztassuk bőrünket kádban fürdőzve, inkább tusoljunk!

Kerüljük az uszodai medencék klóros vizét!

Éjszakára használjunk az ekcémás bőrfelületen Dr. Hertelendy ekcéma ápoló krémet.

Nappalra használjunk ekcéma krémet a bőrtünetnek megfelelő krém választással, addíg ameddíg a bőrpanaszok megszűnnek.

Ha viszket az ekcémás bőr, NE vakargassa, hanem használjon Dr. Hertelendy viszketés elleni gélt, amely gyorsan és hatékonyan csillapítja a viszketést.

Az ekcémás bőr "nyugvó állapotában", amikor tünetmentes az ekcémás bőrfelszín, éjszaka ápoljuk Dr. Hertelendy kakaóvajas krémmel, amely táplálja a bőrt és megvédi a kiszáradástól.

Óvjuk bőrünket a napégéstől!

Vezessünk állapotnaplót a bőrünk állapotáról, írjuk le, hogy mit ettünk, milyen testápolót használtunk, mivel mostuk a ruhákat, milyen öblítőszert használtunk, milyen idő volt ( esős, hideg, párás, meleg, stb).

Például így:

Dátum Tisztálkodás Mosás Étkezés Testápolás Időjárás Leleki állapot Bőrünk állapota
05.01 kád, XY tusfürdő X mosószer, Y öblítő

Reggeli:

Ebéd: Vacsora:

XY testápoló, krém esős, hideg stresszes, fáradt száraz, viszkető
05.02
05.03

Vezessék legalább egy hónapon keresztül, a saját maguknak összeállított állapotnaplót, hogy megfigyelhessék, összefüggéseket kereshessenek az életmódjukkal kapcsolatos külső tényezők  és az ekcémát kiváltó okok között.

Az állapotnapló vezetését sok Betegnek javasoltam, akik közül többen visszajeleztek, hogy sok olyan dologra jöttek rá saját maguktól, amire eddíg nem is gondoltak volna, hogy befolyásolhatják az ekcémás bőrük állapotát.

Hasznos dolog, mivel ki emlékezne arra, hogy pl. három hete mit ettem, vagy mikor mit kent magára.

Ha az életmódbeli szokásokat monitorozzuk, meggyőződésem, hogy sokkal pontosabb képet alkothatunk saját magunk számára, hogy milyen életmódbeli szokásokon érdemes változtatni, hogy ekcémárs bőrünk tünetmentessé válhasson.

Fontos, hogy a bőrápolást akkor sem célszerű elfelejteni, amikor bőrünk tünetmentes állapotban van, hiszen a bőrzárazság az első kiváltó tényzők között szerepel!

Végül ne stresszeljünk azon, hogy ekcémás a bőrünk, inkább törődjünk magunkkal rendszeresen, hogy tünetmentessé válhasson az ekcémás bőrfelszín.