Dr. Hertelendy Blog

Amit a korpás fejbőr kezeléséről tudni érdemes!

2020.06.17 09:11
Amit a korpás fejbőr kezeléséről tudni érdemes!

korpás fejbőr

Nagyon kellemetlen tud lenni, amikor a fekete ruha vállain megjelennek a kis fehér elhalt hámsejtek azt jelezve, hogy a fejbőrrel valami nincs teljesen rendben. A fejbőrön a hámsejtek ugyanúgy cserélődnek, mint a test többi részén, és ezzel egészen addig nincs is probléma, míg a sejtcsere normálisan zajlik. Azonban amikor a sejtelhalás ritmusa túlságosan felgyorsul, akkor a gond egyből szembetűnővé válik, és a legtöbb ember ilyenkor azonnal kutatásba kezd, hogy mi a menete a korpás fejbőr kezelésének.

Mi a korpásodás?

Normál esetben a fejbőr hámrétege háromhetente cserélődik, és az ez idő alatt leváló hámsejtek egészen aprók, szabad szemmel nem is igazán láthatók. Azonban amikor a fejbőrön gyulladás alakul ki, akkor a hámsejtek leválása felgyorsul, és a levált szaruréteg jól láthatóvá válik.

Melyek a korpásodás tünetei és okai?

Alapvetően kétféle korpásodást különböztetünk meg egymástól, a száraz és a zsíros korpásodást.

Száraz korpásodás esetén a fejbőr száraz, nem jellemzi a túlzott faggyútermelődés okozta zsírosodás, így a korpa sem tapad a hajhoz. Jellemzően ebben az esetben maga a haj is száraz, nehezen kezelhető, és könnyen törik. A száraz korpásodást okozhatja genetikai hajlam, alacsony folyadékbevitel, nem megfelelő táplálkozás, de a fejbőrre került vegyi anyagok (pl. hajfesték) szintén lehetnek a száraz korpásodás okozói.

Ezzel szemben a zsíros korpásodás, más néven seborrhea esetén a faggyútermelés az androgén hormonok fokozódása miatt megnő a fejbőrön, a faggyúban elszaporodik az ún. pityrosporum ovale gomba, ami gyulladáshoz vezet. A gyulladás következtében a fejbőrön a hámsejtek gyors tempóban elszarusodnak, a nagy mennyiségű faggyú miatt összetapadnak, és a tapadás miatt nehezen távolíthatóak el.

Hogyan zajlik a korpás fejbőr kezelése?

A korpás fejbőr kezeléséhez fontos megállapítani, hogy száraz vagy zsíros korpásodással állunk-e szemben.

Száraz korpásodás esetén kerülni kell a gyakori hajmosást, hiszen a bőr természetes védelme jelentősen gyengül a folyamatos hajmosás miatt. Ebben az esetben különösen fontos, hogy kímélő sampont használjunk, továbbá két hajmosás között lehetőleg legalább 3 nap teljen el, hiszen a hajmosás után 48 órára van szüksége a fejbőrnek ahhoz, hogy az helyreálljon.

Zsíros korpásodásra azok a szerek az ideálisak, melyek hámlasztó hatású hatóanyagokat, illetve ként tartalmaznak, mivel ezek akadályozzák a gombák elszaporodását. A kínálatunkban megtalálható Korpás seborrheás pakolás & sampon egy olyan magisztrális készítmény, mely kifejezetten a zsíros korpásodás tüneteinek enyhítésére lett kifejlesztve, hiszen olyan hatóanyagokat tartalmaz, melyek elősegítik a hámlást, valamint puhítják és tisztítják a fejbőrt. E készítmény használatával a korpás fejbőr kezelése szinte gyerekjáték, heti kétszeri alkalmazásával 2-4 hét kezelés alatt a korpa megszűnik.

Fontos azonban kiemelni, hogy a korpásodást semmi sem szünteti meg véglegesen, hiszen a fent is említett pityrosporum ovale nevű gomba megtalálható minden normál fejbőrön, de tüneteket jellemzően nem okoz. Ezért bár a szaporodását gátolni lehet, de lehetetlen kiirtani.

Amennyiben te is korpásodással küzdesz, és szeretnéd a problémát hatékonyan kezelni, vedd fel velünk a kapcsolatot, és ajánlunk számodra megfelelő terméket!

Azonban mivel a készítményeink gyógyszernek minősülnek, használat előtt a kockázatokról és mellékhatásokról kérdezd meg a kezelőorvosodat vagy a gyógyszerészedet!